نتایج جستجو برای عبارت :

متن دعای سیفی صغیر (دعای قاموس)

اگر چهل مرد برای امیر المومنین علیه السلام پیدا می‌شد، ایشان بر ضد ابو بکر جهاد می‌کردند!!!
قال: فانتهوا بعلی علیه السلام إلى أبی بكر وهو یقول: أما والله لو وقع سیفی فی یدی لعلمتم أنكم لن تصلوا إلى هذا أبدا. أما والله ما ألوم نفسی فی جهادكم، ولو كنت استمكنت من الأربعین رجلا لفرقت جماعتكم، ولكن لعن الله أقواما بایعونی ثم خذلونی.
سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه گوید: سلمان رضوان الله علیه گفت: وقتی که علی علیه السلام را به سوی ابو بکر می‌کشید
ماییم و نوای بی نوایی بسمه الله اگر حریف مایی 
« هرکی با ما درافتاد ورافتاد » 
در قاموس ما ترس نیست حالا میخواد آمریکا باشه یا اروپا و اسرائیل. 
شما که تهمت ترس به من میزنی ، آگاه باش. ما بهمین راحتی از دشمن نمیترسیم. 
عزیزان من خودم اخبار گوش میدهم ، نیازی به تفسیرهای شما ندارم. اخبارهای داخلی هم گوش میدهم. 
اصلا حرف و حروف شما چیست؟ 
 
بگذریم.
 
کسی مثل من چیزی برای از دست دادن ندارد پس از آمریکا برای چه بترسم ؟ 
من وطن پرستم ولی شماها با پیامه
تا جایی که من میدونم قانون کلی اینه که هدف، وسیله رو توجیه نمیکنه..
اخلاق یکی از اساسی‌ترین پایه‌های دینه و این‌که "فلان کار شرعی بود ولی اخلاقی نبود" اصلاً در قاموس دین جایی نداره!
دین‌دار باشیم نه فقط فقه‌مدار!
مراقب خودمون باشیم.
بد دنیایی شده..

+دین متشکل از سه پایه است: اعتقادات(همین توحید و معاد و نبوت)+فقه(همین احکام و باید و نبایدها)+اخلاااااق.
اخلاق رو از دین جدا نکنیم.
لطفاً.

+عنوان: خداوندا اخلاق عالی را به من عنایت کن.(صحیفه سجادیه،
مفهوم لغوى و شناسنامۀ عسل
عسل در فرهنگ واژگان و قاموس‌هاى معتبر عربى به فارسى سره به معناى انگبین آمده است که بیانگر مادۀ شیرینى است که به وسیلۀ زنبور عسل از شیرۀ گل‌ها و شهد گیاهان فراهم شده و پس از تغییر و تحول در خانه‌هاى موم « کندو» انباشته مى‌شود.
واژۀ عسل فقط یک بار در قرآن آمده است:
وَ أَنْهٰارٌ مِنْ خَمْرٍ، لَذَّةٍ لِلشّٰارِبِینَ وَ أَنْهٰارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى [سوره‌محمد/ آیۀ 15].
کتاب قاموس قرآن تألیف سیدعلى‌اکبر قرشى چاپ دارا
بسم الله
عن نصر بن قاموس قال: قال لی أبو عبدالله علیه السلام: إذا أحببت أحدا من إخوانک فأعلمه ذلک فإنّ إبراهیم علیه السلام قال «ربّ أرنی کیف تحیی الموتی قال: أو لم تؤمن؟ قال: بلی و لکن لیطمئنّ قلبی» (کافی، ج2، ص644)
امام صادق (ع) میفرمایند: زمانیکه یکی از برادرانت را دوست داشتی او را از این محبت خود آگاه ساز. همانا ابراهیم گفت: پروردگارا! به من نشان بده چگونه مرده را زنده میکنی. خداوند فرمود: آیا ایمان نداری؟ ابراهیم (ع) عرضه داشت: بله ایمان دارم ولی
علامه شیخ شوشتری از اون آدمای خوب روزگار خودش بوده که بیشتر به نسل من می خورد. متولد 1281، و متوفی 1374. از اون شخصیتایی که از خودمون میپرسیم، هنوز هم زمان ما وجود دارن؟ در زمان منکه بودند، مثل آیت الله بهجت و همین علامه شیخ شوشتری خودمون.
یکی از چیزهایی که در مورد این علامه خیلی مورد توجهم قرار گرفت، نحوه نوشتن کتابهاش بود. اولین کتابی که شیخ شوشتری نوشت (قاموس الرجال)، به صورت پاورقی و دستنویس کناره های کتابی دیگر بود. بعد از اینکه آن رو نشان حاج
این عاشقان را جز شهادت مرگ ننگ است در کامشان بی دوست ماندن چون شرنگ است چون عشـــق را جز عشق تفسیری دگر نیست ⭐️حلاج را جز دار ❣️ تدبیری دگر نیست ⭐️این واژه در قاموس دل ❣️با خون قرین است ⭐️این داستان آغاز و پایانش ❣️همین است؛ شهادت اللهم_الرزقنا_توفیق_الشهادة...
به تاریخ 5/10/94 ساعت 23 و نیم شب، چند سطری وصیت نامه مینویسم، علی وار
زیستن و علی وار زندگی کردن را و حسین وار زیستن و حسین وار زندگی کردن و
حسین وار شهید شدن را دوست می دارم.
شهادت در قاموس اسلام کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور، شرک و الحاد می
زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استکبار جامعه را به
لجنزار کشیده است ولی چاره ای نیست، این ها سد راه اسلام شده اند و باید
برداشته شوند تا راه تکامل طی شود.
مادر جان و پدر جان شما را قسم می
من به‌خاطر بچه‌ها مانده‌ام!این جمله از بدترین جمله‌های قاموس زندگی خانوادگی است. برخی از زن و شوهرهای فرزنددار، هردو، آن‌را هنگام نزاع‌های‌شان به‌کار می‌برند؛ گاهی از سر عصبانیت، گاه دیگر به عنوان فحش، گاه سوم برای کوبیدن طرف، گاه چهارم برای خنکی دل، و گاهی نیز واقعاً چنین است؛ یعنی زن یا شوهر یا هردو، به دلیل وجود فرزند نزد هم می‌مانند و اگر فرزند نبود، به زندگی مشترکشان ادامه نمی‌دادند.در هیچ‌یک از این "گاه‌"ها، نباید از این جمله
شهادت سردار سپهبد #شهید حاج قاسم سلیمانی تبریک و تسلیت بادشده عطر شهادت باز احساسشهادت میکشه ما رو به پروازشهادت انتهای راه هم نیستمسیر مرگ ظلمت میشه آغازنگاهش #قاسم حق و بدی بود#سلیمانی که قالیچه ش دل ماستدر اوج سادگی ها مقتدر بودهمونجوری که توو قاموس دریاستبرام آسودگی معنی ندارهمن و دل هم قسم تا نور هستیمتو عالم هرچی تاریک و سیاههبرای محوشون مامور هستیمپر از اشکه پر از خونه دلامونولی آتیشه تو فریادهاموننگامون #موشکه تو قلب دشمنهمیشه من
مدافـــــع حـــــرم
شهید علیرضا مشجری
وصیتنانه
شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور، شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده‌ایم و استکبار جامعه را به لجنزار کشیده است ولی چاره‌ای نیست، اینها سد راه اسلام شده‌اند و باید برداشته شوند تا راه تکامل طی شود.
نشر بمناسبت سالروز ولادت
شیخ بزرگوار ثقة الاسلام نوری (عطّر الله مرقده) این دعا را در «صحیفه ثانیه علویه» ذکر کرده و فرموده است: برای این دعا در کلمات ارباب طلسمات و تسخیرات شرح عجیبی است و برای آن آثار شگفتی ذکر کرده‌اند و من چون اعتماد بر آن آثار نداشتم از ذکر آن‌ها خودداری کردم، ولی اصل دعا را از باب مسامحه از روی اقتدا به علمای برجسته ذکر می‌کنم.
ادامه مطلب
اگر چه دل به پای عشق پا نیستولی یکدم ز کوی تو جدا نیستچه سرّی خفته در قاموس چشمتکه معنادار تر از اِنّما نیستعجب حرزیست بر لب های مستتکه بالادست آن بالله دعا نیستبزن تیری به قلبم با نگاهتمرا از جان فدا کردن اِبا نیستمگردان رو، مچرخان چشم اربابدری بر من به جز کوی تو وا نیستمحل بگذار و منّت این گدا را کسی که با تو باشد بی بها نیستبه مشی ِ آرمانیّ ظهورتخط سیری به غیر کربلا نیستبه جز این هیچ کهنه آرزوییبه قلب پاره ی خون خدا نیست :بزن سیلی به دشمن (
علم تفسیر قرآن
اشاره:
لغت، تفسیر، موضوع و فائده‌ی آن، چرا به تفسیر نیازمندیم؟ اختلاف سلیقه‌ی مفسران، اقسام تفسیر نویسندگان، تفسیر تا قرن ۱۴
 
کلمه‌ی تفسیر:
از ماده و ریشه‌ی «فَسَرَ» به معناى کشف و روشن‌نمودن است. بعضى آن را از اصل «سَفَرَ» که آن نیز عبارت از کشف و ظهور است -چنان‌که گویند «أسْفَرَ الصبحُ» یعنى صبح ظاهر شد- گرفته‌اند.
 
کلمه‌ی تأویل:
کلمه‌ی تأویل به معناى بازگرداندن و از اصل «اَوْل»(بازگشتن) جدا شده است.
قاموس(۱) محیط‍‌:
 
بیش از بقیه دنبال رصد کردن و استفاده از فرصت ها بود. به طور مثال، یک سخنران کارشناس دعوت می کردیم؛ مهمان یک جلسه ما بود، خدا حافظی می کرد و می رفت. پس از دو سه هفته متوجه می شدیم غلامحسین به او وصل شده و دیگر رهایش نکرده است. کسی را دیده آدم حسابی است، دنبالش رفته و پیدایش کرده است.
 
 راوی: محمود گلزاری؛ از دوستان و هم مسجدی شهید حسن باقری
ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری) ص33
در بخش دیگری از این کتاب آمده است:
اینجا [ارومیه] خدمت حضرت آیت
{منجی در ادیان - شماره 36}
 
بسیار مهم و جالب توجه...
 
در عهد جدید وعده ی آمدن شخصی به جز عیسی مسیح نیز مطرح شده! او کیست؟؟
او تسلی دهنده ی دیگری غیر از مسیح است! مسیح از خدا برای امتش درخواست می کند و خدا او را عطا می کند تا همیشه با ایشان باشد. جهان او را نمی بیند و نمی شناسد...
طبق نوشته ی مستر هاکس آمریکایی، در انجیل بیش از ۸۰ بار، نوید به ظهور شخصی داده که ۳۰ مورد آن با حضرت عیسی قابل تطبیق است اما ۵۰ مورد دیگرش مربوط به نجات دهنده ای ست که در آخرال
ابو بصیر ودیگران از حضرت صادق ع حدیث کنند که فرمود بدرستی که ساعتی ازشب وروز بردل بگذردکه نه در ان کفر است و نه ایمان و بمانند پارچه کهنه است گوید سپس بمن فرمود ایا تو در نفس خودت چنین چیزی را درک نکرده ای  فرمود سپس از طرف خداست که هر طور بخواهدنقطه بدل زتد نقطه کفر باشد یا نقطه. ایمان مانند همین خبر از محمد بن ابی عمیر حدیث شده  است  شرح  مجلسی ره گوید مقصود ازاز قلب ودل در این جاهمانفس ناطقه انسانی ست که محل ایمان وکفر است نه ان عضو گوشتی صن
روابط نامتعارف و از روی هرزگی با نامحرمان به شدّت امنیّت روانی همسرمان را تحت شعاع قرار خواهد داد و رشته محبّت ما و او را قطع خواهد کرد.اگر خانه و خانواده‌ای در قاموس فرهنگ و جریان زندگی انسانی تعریف می‌شود شاکله و ساختاری ندارد مگر وقتی که زن و مردی از روی تفاهم و تعّهد در کنار هم قرار می‌گیرند؛ تفاهمی بر سر شروع یک زندگی مشترک و تعّهدی برای حفظ امنیّت و سلامت جنسی و همچنین تأمین آرامش و رفاه خانواده که همه این‌ها در کنار هم مقدمه‌ای می‌
 
به نام خدا... حضور با شکوه مردم ازاده ایران اسلامی در پای صندوق های رای ،حماسه ناب دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد زد. برخی بر این باورند که اعلام ورود ویروس کرنا به ایران شاید یک بازی کثیف سیاسی باشد . هرچند به طور حتم اینگونه است که عده ای مزدور برای ایجاد ترس و التهاب از ان سو استفاده می کنند تا مانع حضور مردم در انتخابات شوند‌.تا بلکه خوش خدمتی برای اربابان خود کرده باشند‌‌. اما چه احمقند این عناصر وطن فروش و خائن ،که طی چهار ده
عبدالله، پدر جابر یکی از نقبای دوازده‌گانه و جزء هفتاد نفری است که در جمره عقبه با پیامبر(ص) بیعت کردند.عبدالله در غزوه بدر حضوری پرشور داشت و در جنگ احد از دوازده نفری بود که پیمان پیامبر(ص) مبنی بر محافظت از تنگه احد را تخلف نکرد و به شهادت رسید. بدن مطهر ایشان سال‌ها بعد سالم در قبر یافت شد.برای جابر، سه فرزند بدون واسطه نام برده شده است. در کتاب «قاموس الرجال» گوید : جابر انصاری دو پسر داشت : عبدالرحمن و محمد.در کتاب تهذیب التهذیب آمده است :
 
روزهای خرس خیاط رنگ های مختلفی دارد. یک روز صبح که چشم باز می کند روزش از خاکستری شب قبل کم کم رنگ سفید و بعد صورتی می گیرد و تمام تنش می شود صورتی. خرس صورتی و با دلی که شکل لبخند در آمده. پر انرژی به کارهایش می رسد. الگو می کشد قیچی می زند و می دوزد هر چند تا نتیجه کار و لباس کامل شدن راه زیادی دارد. 
یک روز دیگر خسته است به زور چشمانش را باز می کند و از لای چشمانش همه چیز را خاکستری با لکه های رنگی می بینید. قرمز عصبانیت، آبی بی خیالی و زرد تنفر و
معرفی کتاب به مناسبت مبعث رسول اکرم
کتاب: مجلس در قصّه رسول (ص)
کتابی است کهن، با زبانی ساده و بیانی دلنشین، برآمده از دل سنّتِ «سیره‌نویسی» و آیین «مجلس‌گویی» در قرنهای پنجم و ششم. نویسنده در این کتاب، به مطالعه تاریخ صدر اسلام با تکیه بر زندگی رسول خدا (ص) می‌پردازد و سرگذشت ایشان را از سالهای پیش از تولّد تا زمان رحلت آن حضرت، به طرزی جذّاب، داستانی و در عین حال بر پایه داده‌های مستند تاریخی، روایت می‌کند.

کتاب: طب النبی
گردآوری: جابر رض
خویشتن را در قفس محبوس میبینم و میخواهم از قفس به درآیم.
سیم های خاردار مانع اند.
 من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه که از خدا بازم می دارد ، متنفرم.
انسان های سازش کار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمیدانند برای چه زندگی میکنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند ، بسیارند. ای کاش به خود می آمدند.
از طرف من به جوانان بگویید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است. بپاخیزید و اسلام را و خود را دریابید .نظیر ا
سه قبله، یک مقصد!
روز سوم بود و طبق معمول رفته بودم میهمان سفره ی دل‌ها باشم.
بلوچستان است و هزار درد. جنوب کشور است و هزاران بغض.
گاهی فکر می‌کنم مردم این خطه، چقدر آگاهانه و دلسوزانه شکیب‌مند و سازگار اند.
لابه‌لای آن غم‌های تلخ، چشمان مادر خانه را که به لبخند ممتد و شیرینی ختم شد، دنبال کردم.
رسیدم به شیطنت دو پسربچه اش که از لحظه آمدن، برای نشستن در کنارم، تسلیم ناپذیرانه در پیکار بودند.
جنگ‌شان بر سر منافع نبود، چون این‌بار اتفاقا دس
دروس ده گانه دشت نینوا که حسن (ع) و یارانش با خون خود به جوامع اسلامی دنیا ارمغان داشتند : 
1- حیات انسان ها نبایستی بازیچه هوس های کاموران قرار گیرد .
2- مسئله اکثریت و اقلیت در بنیاد اساسی قوانین انسانی مطرح نیست .
3- برای وصول به عالی ترین جلوه گاه انسانی کافی است که انسان بطور جدی از خود بپرسد : 
" من در این وضع چه موقعیتی دارم ؟ "
4-انسان ها می توانند خود را قربانی قوانینی کنند که آن قوانین ابدیت انسانیت را تضمین می کند . 
5- ارتکاب به قصاص پیش از جن
 
افسانه عروسی قاسم:نخستین مورخی که برای اولین بار به مسئله عروسی حضرت قاسم (ع) پرداخت مرحوم ملا حسین واعظ کاشفی بوده است. وی بر اساس کتابی مربوط به قرن پنجم هجری که هم اکنون نیز اثری از آن بجای نمانده است به این نکته اشاره نموده و آن را پر و بال داده است. در این کتاب آن هم در یک بیت از اشعارش چنین اشاره شده است که امام به قاسم فرمود: آرزوی دیدن عروسی تو را داشتم. این یک بیت سبب ساخت وقایعی پر سوز و بیان ماجراهایی اتفاق نیفتاده در کربلا شده است.پس
بسم الله
علاقه ام به انگور شاید بر میگرده به کودکی و نهالی که یه روز بابا توی پیت حلبی آورد  خونه و کاشت بالای سر بوته محمدی .
با هم بزرگ شدیم ولی اون علاقش به سرک کشیدن تو آسمون خیلی بیشتر از من بود و رفت تا پشت بوم و من ته تهش دستم به شاخه های یه کم بالاتر از طبقه اول هم رسید .
عاشق اون برگای نو رس بودم که بیشتر به فسفری میزد تا سبز ، و خراب اون دونه های مثل زبرجد که میچسبوندم به چشمم تا توش رو ببینم .عاشق اون ساقه های فر خورده که میتونست ساعت ها در
 
گرسنه ای؛ اما نمی توانی غذا بخوری. تشنه ای نمی توانی آب بنوشی. هر حرفی را نمی توانی بزنی، هر جایی نمی توانی بروی و ... بعضی کارهایی که دلت می خواهد را برخلاف معمول، نمی توانی انجام بدهی و مجبوری که صبر کنی. چون برای خدا روزه گرفته ای.
در قاموس مفاهیم دین، صبر را به روزه معنا کرده اند: استعینوا بالصبر و الصلاة.
به عمر یک انسان و ماجراهای زندگی او نگاه کنید. انگار قرار نیست همه امور بر وفق مراد ما باشد. گاهی فراز و نشیب های زندگی طاقتمان را طاق می س
برای خجسته‌باش میلاد حضرت مسیحهمواره موضوع پایان تاریخ و آیندهٔ بشر، از دغدغه‌های اولیهٔ انسان بوده است. بشر در هر گرایش و آیینی سعی در پاسخگویی به مسائل آیندهٔ خود دارد. اکثر ادیان، آینده را همواره با صلح و صفا و آرامش و امنیت می‌دانند.اگرچه عده‌ای آن را جبر تاریخی و خارج از اختیار آدمی می‌شمرند، اما باور مشترک همهٔ ادیان توحیدی، وجود منجی‌ای است که آمدنش بشر را قبل از پایان جهان، غرق در عدالت و شادی خواهد کرد و او را از بند آلودگی‌ها ک
شهادت مفهوم مقدسی است که در قاموس موحدان داستان آشنایی دارد. شهادت مقامی است بلند که طمع صالحان را در دست یافتن به خود بر می انگیزد. اما شهادت چگونه به دست خواهد آمد؟ آیا عبادات شخصی و اخلاص فردی برای دست یافتن به مقام شهادت کفایت می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید عمل شهدا را ملاحظه نمود. شهادت در کنج خانه و در عبادات فردی رخ نخواهد داد. آنکه در پستوی خانه خود در حال ذکر گفتن است و کاری با ستمگران عالم ندارد، بهره ای از شهادت نخواهد برد. مگر ای
عدالت حقیقتی است که از ابتدای تاریخ همه انسانها به دنبال آن بوده ­اند. آرمانی که اگر نگوئیم همه، اما اکثر جنبش­ها، قیامها، نهضت­ها و انقلابها و لو در ظاهر داعی آن بوده و وعده­ ای که همه پیشوایان طنین آن را سر داده و تمام حکومتها و لو در شعار با مژده آن توده ­ها را با خود همراه کرده­ اند.
عدالت بخش ماهوی جامعه و دولت اسلامی
در قاموس اسلام عدالت نه یک شعار که بخشی از حقیقت جامعه و جزء لاینفک دولت، بلکه بخشی از ماهیت و معرِّف جامعه و حکومت
 
 
مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر استدر قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است
قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاهدل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است
تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند
کوشش بیهوده در عشق از گدایی بهتر است
باشد ای عقل معاش اندیش، با معنای عشق 
آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است
فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست
دلبری خوب است، اما دلربایی بهتر است
هر کسی را تاب دیدار سر زلف تو نیست
اینکه در آیینه گیسو می گشایی بهتر است
کاش دست دوستی
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
درود بر 365
شما:
سلام ودرود تا حالا اینطور معنی نشده بود این آیات برای من چقدر تفاوت پس این ماییم که سختی را برمیداریم در صورتی که آسانی هم همانجاست به این راحتی بسیار سپاسگزارم
آگاهیگاه (بنده30):
تأکید خداوند بر تفکّر و ارزش تفکّر در قاموس حضرت الهی، جنابِ الله تعالی بر همین مبناست که آدمیان مدّعی سمتِ «ایشان» بر اساس اندیشه «ایشان» را احترام و اکرام کنند نه بر اساس جهالت و دنباله رَوی از مدّعیانی که دیانت حضرتشان را به بازی گرفتند و نفرت انسا
هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ آیَاتٌ مُحْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ ۖ ...آیات متشابه آنهایی است که مراد خدا از آنها روشن و قطعی نیست و تمیز داده نمی شود ...اگر متشابهات نبود قرآن پیوسته تازه بودن خود را از دست می داد مثلا اگر شخصی داستان جنگ چالدران را که میان قواء شاه اسماعیل صفوی و سلطان سلیم عثمانی اتفاق افتاد بخواند دفعه اول کاملا شیرین و دلچسب خواهد بود , دفعه دوم کمتر از دفعه اول و در دفع
بسم اللّٰه رب الشهدا و الصدیقین
مادر جان، جامعه ما انقلاب کرده و چندین سال طول می کشد تا بتواند کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسانها بیرون ببرد ولی روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را می شناختند و نه باریش زحمت و رنجی متحمل شده اند از هر طرف به این نو نهال آزاده ضربه زدند ولی خداوند، مقتدر است اگر هدایت نشدند مسلما مجازات خواهند شد .
 
پدر و مادر ؛ من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فرام
 
بسمه تعالی
اِنّا لِلّه واِنّا اِلیه راجِعون. 
فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً (قرآن کریم)
برای حاج قاسم عزیز بهتر از این نمی شد.در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا و بابت  عیدی که از حضرت زینب کبری  در روز ولادت ایشان گرفته است در سحر شب جمعه؛ شبی که حضرت زهرا سلام الله علیها در زیارت فرزندش حسین است و خیل عظیم شهیدان دور قبر شهید کربلا طواف می کنند. در این لحظات ناب معنوی؛ توسط خب
آرامگاه سیبویه شیراز
کلان شهر شیراز، مرکز استان فارس، به سبب وجود جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی فراوان، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی قرار می‌گیرد.گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام در این مقاله به معرفی یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا، آرامگاه سیبویه شیراز پرداخته است.
سیبویه که بود؟
ابوبشر عمروبن‌عثمان بن‌قنبرالبصری ملقب به سیبویه، در سال 140 هجری قمری، در شهر “بیضا” در شهرستان سپیدان استان فارس به د
توطئه جدید ،تجزیه ایران _اذربایجان
«حسن شریعتمداری» دبیرکل تشکل نوظهور ضدانقلاب موسوم به "شورای مدیریت گذار" در گفتگو با یک تلویزیون تجزیه طلب، خواستار جدایی آذربایجان از ایران، إعطای خودمختاری به این منطقه و تشکیل جغرافیای موهومی تحت عنوان "ولایت آذربایجان" شد! پ،ن: چهل سال فراریان منفور در خارج از کشور با تشکیل گروه های اپوزیسیون تلاش می کنند به اهداف شوم دشمنان اسلام جامه عمل بپوشانند. یک روز با اعلان خودمختاری برای منطقه کردستان ، یک
 
کتاب «راز خوابیده» نوشته‌ی «رزاق مامون»، اگرچه به واسطه‌ی سال‌ها جنگ و خشونت و کشتار و سندسوزی در افغانستان از سویی و عدم انتشار اسناد واقعیِ دولت‌های دخیل در بحران سال‌های اخیر افغانستان از دیگر سو از فقر منابع دست اول و موثق رنج می‌برد، اما بی‌گمان چنان که خود نویسنده مدعی است؛ تا حدودی توانسته است راز پنهان اسارت و قتل «دکتر نجیب الله» را از پس پرده‌ها بیرون بکشد و روشنایی ولو کم‌نور بر این فصل سیاه تاریخ افغانستان بتاباند.
سقوط
مدتیه در فضای مجازی بحث‌های زیادی منتشر میشه که وجه مشترک همه اونها اینه که قانون حجاب، معادل توهین به مرده. در این متن‌ها، گفته میشه اسلام مرد رو به مثابه موجودی تلقی کرده که از لحاظ جنسی بسیار تحریک پذیره و مردها رو بیمارانی دیده که زن موظفه برای جلوگیری از بروز بالفعلِ بیماریِ بالقوه‌شون حجاب کند!!
در این بحث‌ها می‌بینیم که تحریکات هورمونی انسان و علی الخصوص مرد، که در اسلام (و حتی قوانین علمی هم) روش مانور داده شده به منزله بیماریِ جن
سعی می‌کنم عصبانیتم را بروز ندهم. سعی می‌کنم حق بدهم. راستش در مورد دوستان تنهایم عصبانی هم نمی‌شوم. اصلا خودم به کیومرث زنگ زده بودم که بپرسم روزهای قرنطینه و فاصله‌گیری اجتماعی را چگونه سر می‌کند. وقتی گفته بود که یک هفته قبل از عید رفته شمال خوشحال هم شدم. رفته بود ترمینال آزادی و با یک سواری شخصی رفته بود شمال خانه‌ی پدری. از یک سال تنهایی در خانه‌ی ۵۰ متری که در این روزها سیاهی‌اش هم سنگین‌تر شده جسته بود. اما بقیه‌ای که تنها نبودند
نام مبارک حضرت یونس(علیه‌السلام) چهار بار در قرآن مجید ذکر شده است،[۱] به علاوه در چند آیه دیگر، درباره اوصاف و سرگذشت وی بدون ذکر نامش سخن به میان آمده،[۲] و یک سوره قرآن (سوره دهم) به نام اوست.
حضرت یونس(علیه‌السلام) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است،[۳] که چهار هزار و هفتصد و بیست و هشت سال بعد از هبوط آدم(علیه‌السلام) متولد شد.
نام پدرش «متی» از عالمان و زاهدان وارسته و شاکر بود، به همین جهت خداوند به حضرت داوود (علیه‌السلام) وحی کرد که همسایه
ای شهدا! برخیزید.گویی این جاهمه چیز تمام شده است.
انگارنسل جهاد دیدۀ دیروز به خط پایان رسیده است.می ترسم اگرسراغمان نیایید وکلامی وحرفی برزبان نیاورید ماهم کم کم باورمان شودکه همه چیز تمام شده است.
باورمان می شودکه دیگر ردپایی ازشما پیش رویمان نیست وبایدبادنیای مدرن پیش رفت وپرستیژ داشت وبامحاسن آنکارد وقیافه ای اداری همه چیزمان مثل آدم شود.
اگرشما حرفی نزنید.باورمان خواهدشد که امام جلوی چشمانمان جرعه جرعه جام زهر رانوشید وهمگی گفتیم:«ال
۱۲ اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری ، روز معلم

متن ادبی تبریک روز معلم

ای معلم گل بود همتای تو عرش اعلی مسکن و ماوای تو کس نگیرد در دل من جای تو برگ سبز شعر من در پای تو تقدیم به معلم عزیزم
***متن تبریک برای روز معلم***
در سپیده دم ازل آن زمان که سازندگی کائنات آغاز می‌گردید و کتاب تکوین گشوده می‌شد نخستین کلمه‌ای که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه زیبای استاد بود و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت. همیشه و در
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رئیس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد. 
 
 
 
 
آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی
 
 
این ایام متبرک است به میلاد سروروسالار آزادگان  سیـد الشهدا امام حسین(ع) وبرادر برومندش قمر بنی هاشم وفرزندان مکرمش حضرت  زین العابدین(ع) وجناب علی اکبر(ع).
بی تردید یکی از بزرگترین اسطوره های پایمردی وعزت وشرف وآزادگی جهان ،امام حسین است که در قلب تاریخ زنده وجاودانه مانده است.
 حسین(ع) میر حمیّت  ومیر سرافرازی وآزادگی ومیر یکرنگی ومیرنجابت وافتخارماست      
در مقطعی از تاریخ ناگوار سیاسی ادیان جهان.حرکت وشفافیت  دین اسلام و مسلک نب
بسم الله الرحمن الرحیم
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علی ولی الله
با تقدیم درود و سلام به محضر مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فدا و نایب بزرگوار و عزیزش خورشید تابان امید محرومان، پدر یتیمان، جان دهنده به این تنهای بی جان امام خامنه ای و درود و سلام به شهدا و خانواده گرانقدرشان و بر رزمندگان پرتوان اسلام.
شهادت در قاموس اسلام کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم و شرک و الحاد میزند و خواهد زد و تاریخ اسلام این را ثابت کرده اس
 
31 شهریور؛ آغاز هفته دفاع مقدس
آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی
دلیل نوشتن این پست:
همسایه محترم ما قبلاً گفته بود که دختر 16 ساله‌اش حناّنه خانوم در مورد اسمش چیزهایی شنیده و ناراحته... من هم معنی حنّانه و دانسته‌هایم را برایش گفتم و داستان آن درخت خشک‌شدۀ خرما و حکایتی از مثنوی و یکی دوسه بیت از غزلیات شمس و جناب صائب و فیض کاشانی را در این زمینه برایش توضیح دادم تا به دخترخانمش منتقل کند. اما امروز، خود حنّانه خانوم رو دیدم که خیلی قبراق و سرحال، ابراز خوشحالی می‌کرد. از من خواست چیزهایی را که به مادرش
دلیل نوشتن این پست:
همسایه محترم ما قبلاً گفته بود که دختر 16 ساله‌اش حناّنه خانوم در مورد اسمش چیزهایی شنیده و ناراحته... من هم معنی حنّانه و دانسته‌هایم را برایش گفتم و داستان آن درخت خشک‌شدۀ خرما و حکایتی از مثنوی و یکی دوسه بیت از غزلیات شمس و جناب صائب و فیض کاشانی را در این زمینه برایش توضیح دادم تا به دخترخانمش منتقل کند. اما امروز، خود حنّانه خانوم رو دیدم که خیلی قبراق و سرحال، ابراز خوشحالی می‌کرد. از من خواست چیزهایی را که به مادرش
این ایام متبرک است به میلاد سروروسالار
آزادگان  سیـد الشهدا امام حسین(ع) وبرادر برومندش
قمر بنی هاشم وفرزندان مکرمش حضرت  زین العابدین(ع)
وجناب علی اکبر(ع).

بی تردید یکی از بزرگترین اسطوره های پایمردی وعزت وشرف وآزادگی جهان
،امام حسین است که در قلب تاریخ زنده وجاودانه مانده است.

 حسین(ع) میر حمیّت  ومیر سرافرازی وآزادگی ومیر یکرنگی ومیرنجابت وافتخارماست      

در مقطعی از تاریخ ناگوار سیاسی ادیان جهان.حرکت وشفافیت  دین اسلام و مسلک نبی
مرگ اساسا یک پدیده ی نامیمون و نامبارک است. انسان های معقول و منطقی ، حتی برای دشمنان خود هم آرزوی مرگ نمی کنند. اما در جهان شاید فقط یک گروه یا یک سازمان است که بر طبل مرگ و نابودی کوبیده واز هر شرایطی سعی در آمارسازی برای مرگ و میر کرده و مردم را به سمت مرگ سوق می دهد.ستاد اجتماعی مجاهدین ! یکی از ضدخلقی ترین و ضدبشری ترین ارگان های موجود است. کار این ستاد مرگ! سمت و سو دادن مخاطبینش برای مرگ و نابودی و عدم است.تنها وظیفه ی این ستاد ، ایستادن درخ
 
گزارش کارآموزی بیمه ایران
گزارش کارآموزی بیمه ایران رشته مدیریت دولتی
مشخصات فایل

تعداد صفحات
45

حجم
1 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
مدیریت

توضیحات کامل
بشر از دیر باز با انواع خطرات جانی و مالی مواجه بوده است که همواره به دنبال ابزار لازم به منظور دفاع از این خطر تلاش می کرده در ابتدا به دلیل محدودیت امکانات و مشارکت ، جان خود را و در موارد دیگر مال خود را از دست می داد تا این که تجربه ی همکاری و تعاون و دخالت و بخشهای مختلف اجتماعی
                                                        
«انسانهای عادی» در مقایسه با جهان موهوم «انسانهای اقتصادی»، خیلی کج رفتاری می کنند و این یعنی آنکه پیش بینی های نادرست زیادی از سوی مدل های اقتصادی سر می زند.
پیش بینی هایی که می توانند تبعاتی به مراتب جدی در پی داشته باشند. تقریبا هیچ اقتصاددانی وقوع بحران مالی سالهای ۲۰۰۸-۲۰۰۷ را ندید
از بین تمامی عالمان اجتماعی وقتی پای اثرگذاری بر خط مشی عمومی در میان باشد، اقتصاددان ها بیشترین قدرت تأث
در روایات اسلامی دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالاً از خراسان ظهور می کند. و او با انجام کارهای شگفت انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می کند و سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می رسد.
خداوند هیچ پیامبری را به رسالت برنگزید مگر آن که قومش را از دجال ترسانید و خداوند آن را تا به امروز بر شما تاخیر انداخته و اگر امر بر شما مشت
گفتم اینا انجیره؟ گفت آره و پاشد یه دونه از شاخه تکیده درخت چید. تاحالا توی زمستون انجیر روی درخت ندیده بودم. انجیر رو بهم داد و گفت که میشه خوردش. گاز زدم. سفت بود مثل شکلات بدمزه هایی که ته شکلات خوری میمونن و آدم بلاخره یه روز بعد سالها از زور گرسنگی یا فرط کنجکاوی بازشون میکنه و دندوناش موقع خوردن خرد میشه، انگار که شکلاته بخواد تلافی سالها نادیده گرفتنشو سرت در بیاره.
گاز زدنش مثل شکستن پسته با دندون صدا داد و همین شد که بلافاصله هلیا، همو
 
آگسن پروگنی می گوید : 
باید که منفی بافی را به کلی از قاموس خودمان بیرون کنیم . زیرا که کلمه منفی بافی تمام آن چیزهائی را به خاطرمان می آورد که باید از زندگی خود طردشان کنیم . 
هیچکس از حدودی که برای خویشتن تعیین کرده است نمی تواند جلوتر برود . 
هر کس که طالب بزرگی است ،نباید خود را کوچک بشمارد .
نخستین گام برای رسیدن به موفقیت ایمان به موفقیت است . 
خواستن توانستن است .
امرسون می گوید که : 
مردی که با اراده برای رسیدن به یک ستاره اسب می تازد ، اح
تاریخ جلسه 25-03-1398
متن خلاصه این جلسه:
جنیان به عنوان یکی از مخلوقات عالم هستی، موجوداتی هستند که برای دریافت اطلاعات درباره آنها باید فقط به مهندس و خالق او رجوع کرد که به وسیله پیامبران و امامان –سلام الله علیهم اجمعین- به ما رسیده است.
دو مخلوق مکلف در بین مخلوقات پروردگار در آیه شریفه 56 ذاریات " وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ : و جن و انس را نیافریدم جز براى آنکه مرا بپرستند".
عبادت فرع معرفت الله است و اصل بر شنا
 
 
                         جهت دفع خوف 1001 بار: الله الطیف بعباده یرزق من یشاء وهو القوی العزیز((54))
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1. . هرکس دِین و قرض داشته باشد و این دعا را به جهت ادای دین بخواند الله  تبارک و تعالی از خزانة غیبش دین او را اداء نموده، و او آسوده گردد.
2. هرکس آن را در سفر یا حضر بخواند آفتی به او نرسد.
3. و اگر دعا را نوشت و با خودش حمل کند، از شرّ دشمن و دزد و راهزن و هر مفسدی در امان باشد. و اگر این دعا را با شکر یا آبی که از نهری جاری برداشته
وصیت نامه شهید ابراهیم همت
شهید ابراهیم همت در دومین وصیت نامه بجامانده از خود نوشته است: خویشتن را در قفس محبوس می بینم و می خواهم از قفس به در آیم.سیمهای خاردار مانعند.من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه که از خدا بازم می دارد متنفرم.
به تاریخ 19/10/59 شمسی ساعت 10:10 شب چند سطری وصیت نامه می نویسم : هر شب ستاره ای را به زمین می کشند و باز این آسمان غم‌زده غرق ستاره است ، مادر جان می دانی تو را بسیاردوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت
بسم الله الرحمن الرحیم
أنشطة إضافیة 

1: 100 لعبة علاجیة 


ت
اسم اللعبة
الهدف من اللعبة
الفئة العمریّة
أدوات اللعبة
الرابط

1
مواقف السیارات
تقویة التركیز عند الطفل
سنة فما فوق
ورقة بیضاء حجم A3، و أوراق ملونة مقطعة و قلم أسود عریض، و سیارات صغیرة ملونة بنفس ألوان الورق الملون، مع ضرورة وجودة سیارة بیضاء ، و بالطبع لن نحتاج لورق أبیض صغیرة ، لاحظ الفیدیو

2
أدواتی: أمیّزها باللمس!
تقویة التركیز عند الطفل
سنتان فما فوق
غطاء كرتون و أدوات تخص الط
-ویکتور هوگو می گوید : 
. زنده کسانی هستند که پیکار می کنند 
. آن ها که جان و تنشان از عزمی راسخ آکنده است 
آن ها که از شیب تند سرنوشت بلند بالا می روند 
آن ها که اندیشناک بسوی هدفی عالی می روند و روزان و شبان در خیال خویش ؛ یا وظیفه ای مقدس دارند و یا عشقی بزرگ 
- تسرنی می گوید : 
بتهون آهنگ های خود را همیشه با آلگروی سریع شروع می کرد . چنانکه گوئی می خواهد خود را از افکار ناراحت کننده ای خلاصی بخشد . آنگاه یک مکث شدید ؛ حالت انتظار و در پی آن یک ملودی
 
«غائلة مغلوب»
 
اغتشاشات اخیر کشور پس از آنکه دولت نرخ‌های جدید بنزین را اعلام کرد که از افزایش بین ۵۰ تا ۳۰۰ درصد خبر می‌داد، دارای نکات فراوانی است و بررسی آن‌ها می‌تواند در شرایط و وضعیت ایران مؤثر باشد. حجم خسارت‌ها و آسیب‌هایی که وارد شد و اقدامات جدیدی که از سوی دشمنان کشور و مردم به اجرا گذاشته شد، موضعگیری نسبتاً متفاوت برخی جریانات و افراد داخلی و در نهایت نحوه مدیریت نظام برای کاهش خسارت‌ها و آسیب‌ها از جمله مواردی هستند که
اصطلاح فلسفه‌ی حکم ناظر به این پیش فرض کلامی است که خداوند حکیم است و فعل عبث و لغو از جانب او صادر نمی‌گردد. به خلاف اشاعره که هدف‌مند بودن افعال و احکام الاهی را نفی می‌کنند. علامه حلی اعتقاد شیعه در این مورد را این گونه بیان می‌کند: «قالت الإمامیه: إن الله تعالى إنما یفعل لغرض ، وحکمه، وفائده، ومصلحه ترجع إلى المکلفین، و نفع یصل إلیهم.»[۱۶] بر این اساس، اعتقاد امامیه بر آن است که خداوند حکیم هیچ حکمی را جعل نکرده، مگر این که ابتدا مصلحت ی
توصیه سایت معرفت الله :این فیلم را حتما با دقت تماشا فرمایید ضمن اینکه بزودی قسمتهای دیگرآن انشاءالله خدمتتان تقدیم خواهد شد .
فبامی که برایتان انتخاب شده است یک مجموعه سریال 10 قسمتی می باشد که به طور اختصاصی توسط سایت معرفت الله بصورت دو فیلم سینمایی 1 و 2 تقدیم میگردد در این فیلم شما بطور واضح می بینید که کمپانی نکیلیکس به همراه کارگردان و نویسنده سعی دارند مسیح تقلبی را در این فیلم یک فرد ایرانی بنام مهدی و مسلمان و برآمده از خاورمیانه نشا
پی نوشت ها:
قیامت/ 17-18.
نمل/ 92.
مزمل/ 4.
همان/ 20.
قرشی، علی اکبر؛ قاموس قرآن، تهران، دار الکتب الاسلامیه، 1371 ه. ش، ج 5، ص 262.
البته این بدین معنا نیست که این تشخیص مخصوص همان دوره باشد، زیرا ضرورت دارد که در طول تاریخ روشن باشد آن چه بر دست انبیا انجام گرفته از توان بشریت به طور مطلق خارج است و با فعل و اراده ما فوق الطبیعه انجام گرفته واگر فرضا امروزه ثابت گردد که آن چه در آن روزگار انجام گرفته از ابزاری استفاده شده که کاملا طبیعی ولی از دید کارشنا
ایکاش کسی واقعا بود.. ایکاش کسی واقعی بود.. ایکاش راهی برای حل این درد بود.. ایکاش حال و وضع اینگونه نبود.. ایکاش کسی برای درددل بود.. ایکاش این کابوس بود.. ایکاش پس از این بیداری بود.. ایکاش حرفم را میشنید.. ایکاش این دم‌بستن آغاز آواز بود.. ایکاش این فروبستن آغاز پرواز بود... ایکاش مرا میدید.. ایکاش میدانستم چه باید کرد، چه باید گفت.. ایکاش کسی برای درددل بود.. ایکاش این درد چیز کوچکی بود.. ایکاش این هوا فضای کوچکی بود.. ایکاش آنروی سکه خوشی هم لحظه‌ا
فارغ از هر جبهه گیری در ماجرای اخیر، دو قطب بزرگ ماجرا را می‌شد تشخیص داد: قطب عزادار و قطب مخالف عزادار (عمدا نمی گویم قطب خوشحال چون فقط دلقک‌هایی چون مسیح علی‌نژاد خوشحال بودند، از این گذشته اگر درون ایران باشید چیزی که می‌بینید دست بالا قرار گرفتن حاکمیت ایران است پس در هر صورت هیچ کس از این اتفاق خوشحال نیست، چه موافق حکومت چه مخالف حکومت، از دسته سومی که پوکرفیس‌وار اوضاع را تماشا می‌کردند هم می‌توان به طور کلی صرف نظر کرد، اگر قطب
1. ایمان
روایت :یه نفر از امام حسن مجتبی
سوال کرد . دخترم رو به چه کسی بدم ؟ خواستگار زیاد داره . امام در جواب فرمودند
به کسی بده که ایمان و اخلاقش خوب باشه . به یه آدم باتقوا بده . می دونی چرا ؟چنین
آدمی اگه دخترت رو دوست داشته باشه ، بهش محبت می کنه ، اون رو گرامی میداره. اما
اگه دوستش نداشته باشه به خاطر دینی که داره اون رو مورد اذیت و آزار قرار نمیده .
اون رو تحت فشار قرار نمیده .
با لنگه ی خودتون ازدواج کنید .
ایمان داشته باشید و با یه فرد با ایمان
تاریخ جلسه: 1-4-1398
خلاصه متن این جلسه:
تذکر1: همانطور که در جلسه قبل گفته شد بین انسان و جن ارتباطی نیست و برای دریافت اطلاعات درباره آن باید به خالق آن رجوع کرد.
با توجه به آیه ۲۷ سوره مبارکه اعراف "... إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ..." ابلیس و جماعت او شما را می بینند از جایی که شما آنها را نمی بینید. با توجه به این آیه اینکه بعضی می گویند جن را دیدیم درست نیست. البته بعداً اشاره خواهیم کرد که چه چیزی را دیده اند.
ت
 
عنوان کامل پایان نامه :
 
 شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی
 
قسمتی از متن پایان نامه :
 
 
2  بهره ‌وری
موضوع بهره‌وری؛ موضوع جدیدی نیست و قدمت آن به پیدایش بشر بر می‌گردد، اما مفهوم امروزی آن را حدود 200 سال قبل شکل گرفته است. از اوایل دهه 1970 بهره‌وری یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که در سطح سازمانی و کشورها؛ توجه زیادی را معطوف خود کرده است (نصیری،1386).
2-2-1 بهره‌وری چیست؟
بهره‌وری را می‌توان از دو منظر تعریف کرد:
2-2-1-1
https://www.instagram.com/cnhamid.ir
www.CnHamid.ir
حق و باطل از دیدگاه امام علی علیه السلام
چکیده:
هر انسان دردمند و بیداری در هر زمان و جامعه ای، در پی شناخت حق و باطل است تا بتواند راه حق را برگزیند و به سعادت و رستگاری نایل آید. با پژوهشی در خطبه ها و نامه ها و کلمات حکمت آمیز حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره «حق و باطل » ، موضوعات ذیل جلب توجه می کند: حق و باطل و مصادیق آن; معیارهای شناخت حق و باطل و بزرگ ترین و مهم ترین آن ها; استقامت و تلاش در راه حق; موان
روز 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری که امسال این هفته با آغاز مام محرم و عزای حضرت سیداالشهدا مطابق شده است.
به گزارش ایرنا، آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ، آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت، آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبا
 
 
 ««  عاشقانہ هـا »»
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر بهـار بیاید
 
 
 
 
 
اگر بهـار بیاید
دوبارہ باز خواهـم گشت
تمام راہ را پیادهـ
تا سر پیچ هـمان جادهـ
هـمان ڪوچهـ، هـمان خاڪے
 
ڪہ حرمت
 
از قدم هـاے تو مے گیرد
 
هـمان جایے ڪہ ساعت در سڪوتش از
 
نفس افتاد
و دنیا پوششے از طرح لبخند تو را
 
پوشید
 
 
اگر بهـار بیاید
اگر تو باز مے گشتی
اگر میشد فاصلہ تا خاڪ پایت
مے دویدم تمام راہ را تا پیش پایت
تا فقط یڪبار دیگر در ببازم هـر چہ
 
دارم زیر پایت
تا بگویم
مطلبی که پیش روی شماست ترجمه‌ای از کتاب پروتکل‌های دانشوران صهیون نوشته‌ی عجاج نهیوض است و در بردارنده‌ی 24 پروتکل که توسط سران صهیونیسم که متشکل از دانشوران و مغزهای متفکر یهودیت است به تصویب رسیده و امضا گردیده است و در واقع همان تفکرات اهریمنی آنان برای سلطه بر جهان توسط یک حکومت یهودی است. مطالعه‌ی این نوشتار ما را بر آن می‌دارد تا در تحقیق و شناخت این پدیده‌ی شوم همت بیشتری گمارده و در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی که در زمین و زمان
وقتی میگوییم "حکومت"، منظور تمام نهادهایی هستند که طبق قانون اساسی، قدرت و بودجه بین آنها تقسیم شده و در ازاء آن، وظایفی بعهده آنها گذاشته شده است. لذا منظور فقط دولت (قوه مجریه) نمی باشد. سوال مهمی که بصورت تئوری حداقل دو قرن  بسیاری از متفکران را بخود مشغول کرده – هر چند بطور عملی بشر هزاران سال است که با انواع حکومتها به آن جواب داده-  آنست که وظیفه حکومت چیست و مرزهای وظایف، مسئولیتها و دخالتهای آن کجا باید باشد؟ یا بطور عامه حکومت تا کجا
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت برای حل مشکل مسکن و زمین مورد نیاز ساکنان شهری و خلع ید از عوامل رژیم گذشته و زمین داران بزرگ در مورد فضاهای شهری در داخل و خارج محدوده شهرها، سیاست­هایی را در پیش گرفت و قوانینی را در جهت محدودیت مالکیت زمین شهری به تصویب رساند. شامل قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری و کیفیت عمران آن مصوب سال ۱۳۵۸ توسط شورای انقلاب اسلامی و قانون زمین شهری مصوب سال ۱۳۶۱ توسط مجلس شورای اسلامی (ماجدی، ۱۳۸۹: ۹۳).
پس از انقلاب عمد
سفر شیکاگو یکدفعه ای پیش اومد واسه همین چندان برنامه ریزی براش جواب نمیداد. همسفرانمون با همه ی تفاوت ها تنها به علت دیدن والیبال دور هم جمع شده بودن به خاطر همین، ماهیت سفر متفاوت بود. از اول قرار بود پنج نفر باشیم اما در لحظات آخر سینا نتونست بهمون ملحق بشه و شدیم چهار نفر. روی حساب پنج نفر بودن، یه مینی ون کرایه کرده بودیم که یه کم واسه چهار نفر زیادی بزرگ بود اما هیچ وقت جای اضافه آدما رو نکشته! بازی ساعت 5 عصر شروع می شد. از اینجا تا شیکاگو ی
موارد مجازات اعدام کدام است و فلسفه ی تشریع آن چیست؟
3/1. سوالات فرعی تحقیقبرای پاسخ دادن به سوال اصلی این رساله، نخست باید برخی سوالات دیگر را پاسخ دهیم. روشن شدن جواب سوال اصلی در گرو روشن شدن پاسخ به سوالات ذیل است:
مفهوم اعدام و مفاهیم مشابه و یا مرتبط با آن در نظام جزایی اسلام کدام اند و به چه معنا می باشند؟در نظام جزایی اسلام، مجازات اعدام در چه مواردی در نظر گرفته شده است؟فلسفه ی تشریع مجازات اعدام در موارد مختلف، چیست؟4/1. ضرورت تحقیقمجا
بعضی‌وقت‌ها چاره‌ای نیست! اتفاقی می‌افتد که سکوت و غم همه‌جا را فرا می‌گیرد، کاری را می‌کنی که دوست نداری و جایی می‌نشینی به غصه خوردن که نباید. این‌جور وقت‌ها حوصله‌ای هم نیست برای کارهای عقب‌مانده و برنامه‌ریزی‌های جدید و چه و چه. از روزهای قرنطینه حرف می‌زنیم؛ روزهایی تلخ که گرچه می‌دانیم می‌گذرند، شوخی‌بردار نیستند و در این روزها از هیچ احتیاطی برای درگیر نکردن جان خود و دیگران نباید فروگذار کرد.با این وجود گاهی اگر خودت به
دستورالعملی ارزنده برای سیر و سلوک

تلاوت قرآن

قرآن
کلام الله است و معنای «کلامُ الله» آن است که خداوند در حال سخن گفتن با
بنده خویش است. از این‌رو در محضر قرآن باید رعایت آداب ظاهری و باطنی نمود
تا تأثیر معنوی آیات آن بر جان و جسم انسان دوچندان گردد و ابهّت کلام
حضرت حق در کردار و گفتار و رفتار او مؤثّر واقع شود.


18:57

تقابل . [ ت َ ب ُ ] (ع مص ) با یکدیگر هم بر شدن . (زوزنی ). با یکدیگر هم روی شدن . (ترجمان جرجانی ترتیب عادل بن علی ). با هم روباروی شدن . (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء). با همدیگر روبرو شدن . (آنندراج ). (تَ بُ) [ ع . ] (مص ل .) برابر شدن ، رو به روی هم واقع شدن .
در مبحث تقابل و مثالهای عنوان شده  کسانی مشمول این موضوع هستند که در شغل و سمت وجایگاه اجتماعی همه فرمایشات قرآنی و احادیث و اخلاق حرفه ای و انسانی را فراموش کرده اند ،بنابراین تمام صنوف ذکر شده مشمول این
متن کامل پروتکل بزرگان صهیون بر اساس چاپ هشتاد و یکم انگلیسی (1985)
پروتکل اول
ما هر اندیشه ای را جداگانه بررسی می کنیم و با مقایسه و نتیجه گیری به توضیح و تبیین آن می پردازیم تا ماهیت آن خود به خود برای ما روشن شود و حقایق همراه و اطراف آن را ببینیم. اما شیوه ی سخن ما ساده گویی و پرهیز از تصنع و آرایه های ادبی خواهد بود.آنچه اکنون من باید توضیح دهم شیوه ی عملی ماست. من از دو زاویه به شرح این موضوع می پردازم: اول دیدگاه خود ما، و دوم دیدگاه گوییم. (1)پ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها